Sunday, June 7, 2009

Bisikan Nurani

Salam

2 minggu sudah aku berlatih teater. Kemuncaknya pada 4hb yang lalu. Andai kata berjaya kami melangkah ke pentas akhir, akan kami teruskan lah perjuangan ni. Andai kata gagal kami memikat hati juri, tidak lah pula bermakna terhenti perjuangan kami bersama naskah "Superptuih! & Transit Kaler Magenta" ni. Tetap kami cuba juga membawa naskah ni untuk persembahan awam.

Tapi entry kali ni bukan nak cakap pasal teater ke ape. Entry kali ni nak bicara pasal hati lagi. Asyik2 hati ek, mesti org pun boring. haha. Biaq pi la.. nama pun my diary. hehe..

*************

Lautan kematian ombak
Tenang pantai tiada terusik
Begitu tasik hatiku sejak kehadiranmu

Betapa aku hargai anugerah syurga di dunia
Doa tulus aku panjatkan semoga dirahmati
Telahpun ku syukuri di dalam hidup ini
Cinta suci kurniaan Ilahi

Kejernihan wajahmu sempurna pada pandangan ku
Kau kirana
Keturunan terpilih disanjung serta dihormati
Kau permata
Kesederhanaanmu mengecap kekayaan dunia
Kau mestika
Ketakwaan dirimu itu yang merantai jiwaku
Bukan aku memuji, apalagi memuja
Salahkah ku kagumi perhiasan duniawi

Bisikan nuraniku , engkaulah pilihanku
Akan ku pertahankan amanah suci ini..


***********





Puisi ni bukanlah karangan aku. Tapi puisi ini lengkap meluahkan isi hati. Puisi ini tepat merungkai maksud kalbu. Puisi ini jugak cemerlang menafsir yang tersirat di dalam, menangkap gema suara nurani, dan yang tersurat di luar, terpancar melalui wajah.

Andai tepat pilihan ini, semoga perjalanan ini lancar , dan semoga yang dirancang menjadi nyata, yang diimpi menjadi realiti.


Ya Rabb, Taqabbal min ad-Du'aa ana.





No comments: