Tuesday, April 20, 2010

Mereka kawen-kawen

Semalam saya terjumpa belog tablemate saya mase sekola rendah, Nurul Naili Akmal. Godek2, terjumpa link belog dia. Baca punya baca, saya ternganga tengok Naili dah pregnant! Dah nak due dah pun. Macam tak percaya. Sangat tak percaya sebenarnya. Hebat lah  mereka. dah la kawen, dah nak ade anak. dui~

2,3 hari lepas pun dapat jemputan kahwin Pakcan, kawan sekolah. Ni org ketiga dalam batch saya yang kawen. Wah cpatnya. Tak percaya je, masa sekolah dulu dia ni top student, pelajar terbaik SPM. Balik blaja keje setahun tiba2 nak kawen.

Sebenarnya sekarang ni musim kawen2 ngan musim ngandung2 kawan ke.. Nape dalam pemikiran saya masih kabur2 samar2 tak nampak plak hala tuju berkeluarga nih. Sekarang umur 23 (muda ke tua ntah 23 tuh, saya pun tak sure). Dah boleh kawen ke? Ibu, nampak adik ni mature enough ke? Ada rupa nak jadi bini orang tak?

Lepas ni lima tahun lagi:

2010 - 23 tahun
2011 - 24 tahun
2012 - 25 tahun
2013 - 26 tahun
2014 - 27 tahun
2015 - 28 tahun


Umur 28 tahun tu, lambat sangat ke nak kawen? Ke biasa2 je? Ke kena kawen dalam tempoh lima tahun tu? Ke kena kawen sekarang? Ada tak orang nak kawen budak umur 28 ek?Ada kot, tapi mesti saya kena buat muka comel2 bagi nampak cute agaknya. Pastu tipu dia, hai bang umur saya baru 18, boleh berkenalan?~
(amboi desperate gila!) Sorilah, ibarat kan saya sebiji epal, kalau takde orang petik, takkanlah bermurah hati nak gugur sendiri kat tanah kan. Tunggu jelah atas pokok tuh.

Lagi sekali, jeles lah tengok orang2 yang dikenali masa selekeh2 dulu dah kawen. Siap dah ade keluarga. Saye nak kawen ngan sape pun lum pasti. :(

4 comments:

Anonymous said...

sedeyyy... huuu

widda_me said...

kawan wida pun ada yang dah kahwin....

padahal wida baru 21...
haishhhh....

tiba2 dah ada view bawak anak 5 orang jerit2 kat taman

NORFARAH NADIA said...

haha.. nape kena jerit2 kt tmn wida?

halimfi said...

You can have anything you want – if you want it badly enough. You can be anything you want to be, have anything you desire, accomplish anything you set out to accomplish – if you will hold to that desire with singleness of purpose.