Tuesday, November 16, 2010

Jom terus memancarkan cahaya!

Salah Hi Hello Gentle Readers.


Saya nk buat sedikit pengumuman kat sini. Atas sebab-sebab dalaman yang agak sensitif untuk dinyatakan di sisni, mulai awal November yang lepas, saya secara rasminya telah bertukar lab dari lab HEART (Highway Engineering &Airport Research Taskforce) kepada Soil Dynamics Lab. Ini sekaligus bermakna saya bertukar supervisor, bertukar office, bertukar lab member merangkap research group dan paling penting bertukar disiplin dari Highway Pavement kepada Geotechnics- soil dynamic. Sekian diharap rakan dan sahabat terus mendoakan saya kat sini. Apa pun disiplin, yang penting saya belajar menuntut ilmu ^_^


Sewaktu awal-awal berlakunya perubahan ni, semangat saya jatuh mendadak, rasanya tinggal berbaki tak sampai separuh. Tapi saya faham hikmah sekarang dan saya rasa api semangat tu dah kembali menyala-nyala. Semoga terus marak sampai ke akhir nya. :)

I am very happy with my new environment, and I really appreciate what these people around me have done for me. It's like they've been putting back the smile on my face, and clears my mind from all those miseries.

I am going to appreciate every single thing around me. And with all these love running profusely through my veins, I will simply spread them to everybody I met. Treat them the way I want to be treated, and move forward, leave and forget the troubles or the troublesome who is not even worth anything to me.

So from now on, I wish to continue being strong and cheerful. Embrace everything appears along my journey of life, with open heart. 



No excuses and never give up, Nadia. U already have everything, just work and live to the fullest!


Tak pernah sesaat daku meragui apa yang telah daku temui selama ini
Tak pernah sesaat daku menyesali apa yang telah aku nikmati, apa ku alami
Selagi hayat dikandung badan
Takkan ku menyerah kalah walau mimpi ku musnah, harapanku hancur, sayapku patah 
Kan ku pancarkan cahaya seperti pelita ke serata dunia yang gelap gelita
Sehingga hembusan nafas yang terakhir

Tak pernah sesaat ku mencurigai apa yang telah aku kecapi setakat ini 
Tiba saatnya kan kutangisi pada yang pergi takkan kembali-kembali lagi
Selagi hayat dikandung badan 
Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah, harapanku hancur, sayapku patah 
Kan kupancarkan cahaya seperti pelita ke serata dunia yang gelap gelita
Sehingga hembusan nafas yang terakhir

Selagi jasadku belum terkubur 
Selagi tubuhku belum ditimpa uzur 
Pantang datuk nenek moyangku berundur 





2 comments:

coklathazel said...

semoga berjaya lam ape je yg ko kerjakan...:D

coklathazel said...

semoga berjaya lam ape je yg ko kerjakan...:D