Monday, August 11, 2008

Samseng Kampung




Hai.. 6hb Julai lepas aku daftar masuk semester 1 tahun 3..

7hb pegi kelas pagi2 la da dapat assignment.. huhu.. ape nk buat dapat lecturer yg habis excited..

malam tu dek kerana keletihan sangat so aku pun tido awal.. Tibe2 dalam pukul 12.15am , ade la sorg member kat kampung yg call bertalu2.. ikut kan hati aku mls nk jwb.. sbb org tgh sedap tido ni.. tapi sbb die tak putus asa call, maka aku pun angkat la jugak..

Dengan suara cemas+panik, member aku ni (nama dia ina) jerit2 la kat aku.. die cakap " nadia! ko tak bc ke msg aku?? atuk kena parang weh! kepala die terbelah!!.. aku takde nombor mak ko ..ko call mak ko bgtau.. bgtau pakngah ko jugak.. atok da bwk pegi hosp terendak!!"

Menakutkan kn?

Aku yg tgh terpisat2 ni trus trbeliak then menggigil... tak tau nk watpe.. dalam pd aku terkial2 nk dial no mak aku ni , mak aku dah call.. die pun baru tau cter tp tak tau detail la... huhu.. So lpas parents aku settle2 kat umah tu, dorg pun amik aku kt UKM ni, about 4am camtu da sampai hosp melaka(atok kene transfer sana).

Bile sampai mula2 aku rileks2 jela kn kat Emergency Room tuh.Tapi bile doc kasi masuk tgk, aku da tak dpt thn da air mata ni. teresak2 aku nangis tgk keadaan atok yg berselirat wayar tu. Tompok2 darah kering bnyk lg kesan kt jari2 , tilam n kepala dia.. huhu..sapela manusia berhati binatang yang tergamak nk perlakukan atok aku sampai mcm tu skali. Atuk duk seminggu kat hosp n discharge 14 hb. Blood clog kat kepala die tak dpt nk dikeluarkan , doc kate kene tunggu atok heal sendiri. tapi kesannya, atok diserang strok.

lepas discharge, seminggu atok duk kg , nenek jaga, n atok tak dapat wat pape, tak dapat bercakap, yg die boleh cume mengerang jer..

Tanggal 20hb my parents balik kg n bw atok balik ke rumah kami di Ampang utk rawatan n jagaan yg lbih proper.

Atok kitorg bw pergi pusat fisioterapi NASAM( National Stroke Association Malaysia) utk wt latihan fisioterapi supaya die boleh berlatih berjalan semula..

Alhamdulillah, ingatan atok sekarang makin kembali pulih, die pun dah boleh bertutur, cuma agak lambat dan tersekat2.

Sekarang aku cuma mendoakan improvement atok bertambah dari sehari ke sehari.. Semoga atok sembuh seperti dulu.

2 comments:

mumu maira said...

astaghfirullah...
mmg takde hati org tu... huhu...
i pray 4 atok oso....

Unknown said...

ni mesti keje samseng kampung dusun ni....haha