Saturday, September 6, 2008

Ramadhan..

Salam Ramadhan..hi everyone.. Hari ni cuaca mcm hari2 sebelumnya, iaitu hujan je.. huhu.. tapi hati aku ceria.. sbb ade kat rumah sekarang ni..
Sejak masuk bulan Ramadhan ni, selalu sgt jd sayu. Kenangkan kawan2 jadi sayu, dengar zikir munajat jadi sayu, teringat kan arwah nenek jadi sayu, tgk muka atuk n ibu pun jadi sayu.. Waalahua'lam.. Tak tahu lah nape.. Sejak masuk Ramadhan jugak, hari ni lah baru aku nk rasa buka puasa dengan family.. Spnjg minggu ni sgt sibuk dgn assignmenst dan exams. Weekend baru ada masa free nk balik umah. In fact semalam dah balik umah da, tapi sbb traffic yg sgt truk(kereta hampir tak gerak)+hujan lebat lagi, menjdikn perjalanan dari bangi ke ampang sampai 2 hours! So aku n ayah terpakse la berbuka dalam kete jer. air kosong n fries.. jadila..
Semalam jugak pertama kali aku berterawih berjemaah dgn family. Of course tahun ni tak boleh jelajah masjid sekitar KL Selangor ni tiap2 mlm mcm tahun2 lepas.. Tahun ni kitorg berterawih kat rumah jer supaya atuk boleh berjemaah skali. Sian atuk. ayah imam , atuk bilal. Atuk mmg bilal pun mase terawih kat kg. Cuma aku jd sgt kagum dengar lenggok bacaan atuk masih merdu mcm dulu, atuk tak lupa pun bacaan2, mase terawih, doa2 pun sume atuk yg bace. Alhamdulillah. Dan hasil latihan fisioterapi stp hari kt NASAM dgn urut refleksologi stp minggu, kaki kanan atuk dah boleh berpijak. die da boleh jalan sendiri tapi berpapah la. sekurang2nya tak perlu 3 org nk angkat atuk lagi da. Cuma tangan kanan jer yg masih tak nampak perubahan lagi. Tapi takpe, slow2. Hopefully raya ni atuk da boleh solat sunat kat surau kat kg mcm tahun2 lpas.
hehe.. bout exam haritu, entahla.. Boleh la kot.. aku jawab jer mane yg mampu, sekurang2nya aku tak blank. hehe.. tapi kalo ade miracle pun bagus jgak.. aku nk la kekalkan good grade semester ni. =) cume kalo takde rezeki tu nk watpe kn.. org kate "aim for the sky, for if u fall, u fall on the tree." hehe.. oklah.. cukuplah takat ni jer.
next time sambung lagi.. bye!

No comments: