Wednesday, July 27, 2011

Hadiah :)

Salam hai pembaca budiman,

Hujung minggu yang lepas adalah hujung minggu yang menyeronokkan. Walaupun, penat. Saya pergi Times Square hari Sabtu, dan shopping kat Yeong dengPo underground market. Ala2 mini Gosok Terminal rupanya. Baju murah2 dan tempat pun selesa. Kira happening la jugak. Tak puas jalan2 sebab pergi pun dah malam. Tapi takpe, lepas ni bole datang lagi cari barang :)

Ahad pulak berjanji dengan diri sendiri nak pegi ofis. Tapi tak janji pukul berapa. So lepas lunch pegi Yongsan tapi bukan pegi I-Park atau e-mart macam selalu. Kali ni kitorang jalan kaki jauh skit ke belakang Yongsan. Oh baru tau rupanya kat situ ada plaza elektronik. Lebih kurang macam Akihabara kt Jepun tu.. Tapi kat sini dekat Yongsan, atau spesifik nama dia Jeonja Land (Bandar Elektronik). Kalau bikt bintang ada Low Yatt Plaza, sini ada Jeonja Land, tapi bukan satu bangunan. Banyak betul building. lepas tu buat market mcm beberapa lorong yang jual brg elektronik sahaje. Baik dari barang2 komputer, games,  kamera, handphones, mp3, mp4 segala macam gajet, TV dsb. Bersinar2 jugaklah mata tengok benda2 tu sume. Paling tertarik sekali tengok XBox+Kinect weehuuu. Cambest seyh. hehe.. Tapi tak beli apa2 pun. survey je. Rasa macam nk beli pendrive 16 Gig sebab ,urah tapi tak jadi sebab macam bukan keperluan. :) 


Dah penat berjalan2 siap hujan panas sume redah (maklumlah Korea sekarang musim hujan, siap banjir2 bagai-eh lari topik), kitorang pun masuklah Yongsan i-Park. rasa aircond sket, nak cari makan, nak survey citer kat wayang, nak tgk harga barang dalam e-Mart pulak. Lepas habis2 cuci mata g makan Jango+bokembab. Jango tu belut, bokembab tu nasi goreng. Belut ni mcm banyak tulang pulak, rasa nk muntah bila makan. Padahal sebelum ni makan suke je T_T...

장어 : Jango : Belut





Tu bukan Jango yang saye makan sebab yang saya makan dah masuk perut Alhamdulillah, tapi tu la rupe Jango. Geli? Kalau tengok belut hidup geli la kot, bila dah atas grill tu, sedap je kekeke~

Lepas makan saje pusing2 dalam mall tiba-tiba nak dijadikan cerita terlalu kat sebelah section jam tangan Casio. Terkenang memori jam tangan lama Casio yang hilang kt tandas sekolah. *buat muka sedih.

Ini jam Casio dihadiahkan kepada saya masa kt UKM dan hilang 2 bulan lepas T_T




Walaupun banyak kali lalu kedai jam tapi saya tak beli jam tangan baru sebab berkabung atas kehilangan jam lama. Dan mungkin punishment kat diri sendiri kot. *sedih*


Tapi hari tu tak semena-mena ada orang cakap kat saya "saya nk belikan awak jam lah, pilih yang mana satu". 

Hu wah haha haha, saya pun tergedik2 kat situ tersipu2 kan. Tiga kali "tak payah", last sekali tuding jugak jari kat benda yang bersinar tu. wakaka~

:))

So dapat lah saya jam baru. Saya saaaaangat suka. dan saya saaaaangat -sangat suka jam ni  . Mood sangat baik sampai kan balik terus pergi ofis, terus siap checking paper beamforming, terus stay kt ofis buat kerja sampai pukul 3 pagi (tak sedar),. dan mood terus baik hari berikutnya, sampai sekarang. Walaupun hati resah gundah apa jadi dengan paper yg sy tengah tulis sekarang.


Terima kasih wahai pemberi jam. Sebab buat saya happy. :D



p/s : sweet lah kamu. >.<

1 comment:

Anonymous said...

waaaa.....