Thursday, February 5, 2009

Festival Sanjungan Satria

Salam semua!
Minggu ni kolej aku anjurkan Festival Sanjungan Satria(FESSAT). Actually aku rase yang ni lame sikit kot, sebab dah start hari rabu lagi. Biase die asingkan mlm kebudayaan waktu yang lain. Bukan sambung panjang2 camni. *Ek?Aku pun dah lupa..* Haha..

Anyway untuk tahun ni punya acara aku tak join pun ape2. Just beli baju then turun tengok2.
Hari ni (tadila) aku baru balik dari tgk pertamdingan nasyid kat bawah tu..(open maybe, sbb skola ade, kolej ade, U ade)..

Lepas group yang kesepuluh buat show(mase ni dah lagi 5 minit kul 11), sdr. Nazrey Johani pun nyanyi lah pulak 3 lagu..Sian dia dari tadi tunggu. Aku yang dah ngantuk ingatkan dah habis lah pastu. Rupe2nye ade lagi . Ya Rabbana, banyak giler kumpulan nasyid yang bertanding nih. Bagus betul penyertaan.. Kira mmg hebat la sape2 yg g approach penyertaan nih. Ade plak SMAP LABU punye show kn.. sekolah bersejarah tu..hehe.. Tapi aku rasa zaman Hairy ngan Abon dulu lagi sedap kot. Cara penyampaian ngan budak2 pun lagi matang mase zaman2 2001-2004..haha. Sebab yang sekarang ni bnyknye movements.. cam kekanak.

Tapi takleh challenge ar budak2 nasyid dari Rumah Anak2 Yatim Kuang tuh, lagi cute giler.. Main percussion siap boleh sengetkan kepala ke kiri...ke kanan... Joget sana, Joget sini.. Tapi maintain cute, tak terover dan tak terlebih..(eh, same jela kn?). Lepas habis nyanyi siap bebudak yang nyanyi tu boleh main percussions plak tu semua skali. Mcm2 rentak lagi..menarik2 n aku tertarik dan kagum..hehe

Giler bnyk kumpulan sampai saat aku tulis blog ni pun(12.05am) masih lagi tak habis pertandingan kat bawah tu.. Dahla Rabbani tak perform lagi.. Masti ar dorg perform last2 kn.. sian dorg..huhu.. Keputusan lak ntah umum bila. Paling penting skali bile ar bebudak tu nak sampai sekolah derg balik. Kalo stakat budak nasyid UKM sendiri tak kisah ar.. hehe
Anyway mlm ni kira tak kosong ar dataran tu. Penuh ar jugak termasuk la aku skali yang duduk peluk kaki kat atas jalan tar tuh melopong tgk nasyid. hehe..
Looking forward sgt mlm perasmian nanti. Teater of course.. hehe..

K ah aku dah ngantuk ni. Wei Chern cakap esok takde kelas ethics. Tapi aku still kena g JPP awal pagi untuk projek kumpulan aku nih..

4 comments:

Anonymous said...

Sabtu mlm haziq ckp dia nak tgk kwad kaki sekolah dia masuk kat UKM. Ada ke??

rahmahmokhtaruddin said...

br ku tahu apakah maksudnya FESSAT itu..
wakaka..

Anonymous said...

ko ni mah, sengal tul..da lama mana ko kat ukm nih?-kaler2

daly said...

Aah kak rahmah, daly p0wn baru taw. Ingatkan psl satelit. haha~