Monday, February 2, 2009

Doakan kawan2 kita


Takde ape yang lebih berharga melainkan doa seorang sahabat untuk sahabat2nya..
Mendoakan dengan hati yang ikhlas,
Mendoakan dengan hati yang dilimpahi kasih untuk mereka,
Mendoakan kesejahteraan mereka.

Amalkanlah mendoakan kawan2 kita setiap hari selepas solat, agar mereka dalam sejahtera, selamat dan cemerlang dunia akhirat.

"Ya Allah Ya Tuhanku, Kau ampunkanlah dosa sahabat-sahabatku, Kau rahmatilah mereka agar mereka sejahtera sentiasa, dan Kau selamatkanlah mereka dari apa saja malapetaka yang bakal menimpa.

Ya Allah Ya Tuhanku, Golongkanlah sahabat-sahabatku di dalam golongan orang-orang yang beriman; pimpinlah mereka meniti jalan di dunia ini.

Ya Allah Ya Tuhanku, Kau satukanlah hati-hati kami Ya Allah , tautkan perasaan kasih antara kami dan jauhkan dari kami perasaan benci dan iri hati.

Hanya padamu tempat ku memohon, Dengan RahmatMu, Kabulkanlah permintaan ku ini.

Amin Ya Rabbal Alamin"



BAGAIKAN ANAK PANAH DAN NYANYIAN

Kulepaskan anak panah ke udara, ia jatuh ke tanah.

Aku tak tahu dimana jatuhnya, kearna ia melesat sangat cepat, sehingga pandanganku tak bisa mengikutinya.

Aku nyanyikan lagu ke angkasa, dan ia jatuh ke tanah. Aku tak tahu dimana jatuhnya.

Siapakah yang memiliki pandangan yang tajam dan kuat, sehingga dapat mengikuti terbangnya lagu itu?

Setelah itu, lama sekali, di sebuah pohon Ek..

Aku menemukan anak panah yang tidak patah dan lagu dari awal sampai akhir.

Aku temukan lagi dalam hati sahabatku..

No comments: