Monday, January 19, 2009

Temporary Insanity

Have you guys ever heard of this quote :
"Love is temporary insanity curable by marriage"
Atau dengan kata lainnye cinta itu adalah satu kegilaan yang sementara dan dapat diubati dengan perkahwinan.

Quote ini begitu popular dan slalu buat aku berfikir btol jugak ek.

Org bercinta ni sentiasa je nk bersama, sentiasa jer nk dekat . Tapi cube la g tgk pakcik2, makcik2 kat luar sana tuh yang anak dah 3,4 orang. Kalo g shopping, sorang kat depaaan nun.. sorg lagi lak kat belakaaang sana tuh. Berapa punya jauh distance.

Org bercinta kalo jalan bukan main lagi pimpin tangan , pegang erat konon tanda kasih tapi lepas dah kahwin, ade ke dorg kesah nk pimpin2 tangan lagi?

Org bercinta sentiasa ade je benda nk dibualkn, ada je benda nk share, pendek kata kalo dating tuh senyum jelah sampai ke telinga. Tapi kalo org dah kahwin ni cakap jgn harap la nk cakap manja2 cam dulu. Silap2 cakap pun dah taknak pandang muka. Berkerut dahi tu toksah kata la.

Org bercinta bila jauh sekejap je tak pandang sehari dah tak senang duduk dah. Rindu lah, risaulah etc.etc.Pegi mana semua nk ikut, semua nk teman, even pegi tandas pun berteman.
Tengok jela pakcik2 makcik2 kat luar tuh , pegi outstation seminggu pun-takda hal punya..

Memang betul, when we said love is blind or one is blinded by love, it really means it. Love is truly a madness. Bukan cinta namanya kalo tak gila. Bukan cinta namanya kalo tak buta.
And why marriage could cure the madness? Or we can say, why would a marriage destroy such insanity? Me myself couldn't think of any real fact,any answer for that 'why'.

Anyway just a point to ponder. Macamana kalo masih di alam percintaan lagi tapi somebody suddenly seems already cured.
Erm.
tibe aku blank.

k lah.




10 comments:

Rahsia Kurus Pikat Lelaki said...

ak pon jd blank.........................................................................

Anonymous said...

DONT BLOG ABOUT URSELF
ITS ANNOYING!!
WTF

Ehem... said...

Perhatian kepada anonymous atau pembaca sekalian!!! Kalau tak suka baca blog orang yang ala2 cam diari tak yah baca. Tutup mate, tutup tlinge klau boleh tutup idung skali. Biar mampus!!! hahaha....

Ok, balik kepada komen yang patut nak dikomen. Wahai adik nad yang disayangi.. Tak semua orang camtu. Contoh yang IE boleh bagi - my parents. Dulu mase abah IE masih ade, IE slalu terdengar malam2 mak n abah IE berborak2. sampai tergelak2. Ni cerita betul. N pak ngah IE masih memanggil isterinya ayang (walau ala2 berbulu anak sdare die nih dengar.. jangan mare pak ngah).. Tak semuanya. Dan kadang2 IE ternampak, suami isteri yang dah tua (rambut dah putih) still lagi pegang tangan mase berjalan.. Depends pada orang

~thirasaufee~ said...

ndi, ape kene ngan anonymous tuh..

btw, byk yg btol, mase bercinta sume indah.. tapi bile kawen kurang sume mende(walaupon aku blom penah kawen) haha..

tapi, mak ayah aku selalu jugak romantik2 tyme mak ak nak mintak ayah aku belikan sumthing.. haha.. ak tgk je la dr jauh.. huhu

NORFARAH NADIA said...

To Kak IE
Tetibe nak emo lak pasal anom tuh..hehe.. haah..ye2 sumtimes mmg la ade jer partners yang maintain romance sampai ke tue.. tapi tak bnyk kan..huhu..

To Thirah
Anom tu mmg mengong tirah .. hampeh pnye worg buat tambah dosa aku ..
hehe
ye ar kekadang datg angin nk flirt2 baru ar org tua kite flirt2..haha..

mumu maira said...

apekah anon itu?? huhu...
its ur blog.. YOUR blog... like hello??
funny la... kalo rse annoying tp still bace lak tu... huhu...

apunpital said...

eh aku pon macam anonymus tu, tp x mo anonymus. ITS BORING. Really andie, BORING

Tapi xkesahlah, aku tulis gak je macam tu, sebab boring, dunia ni pelik, much more ignorance, u get much more perhatian, u want more perhatian u get ignorance,. eh?

So, jom beramai2 tulis benda boring. WTH kan, aku selumber je tulis puisi(alan) :P

*sepertia biasa, hanya menyalahkan orang yang kerek*

dan!

kau rapat2 he time kapel, tengok gambar tau~~ ehem.

uUUUuUUUuUUU nanti kena panggang bunyi kritis kritis, jangan masuk neraka oke.. ingat Tuhan.

Jangan dah sampai jadi macam aku, baru tahu cinta itu useless.

hak hak

tazkirah beb. Setan2 aku, xmo orang lain jadi setan. :)

Ehem... said...

muahhaahaa.. sebab IE pun pernah kene camtu gak... N pernah gak kene depan2. dan IE jawab camtu je, n orang tu tersenyap seketika..

** oh tidak!! IE telah melazer orang!!!

NORFARAH NADIA said...

Aku pun tak paham sebenarnye ape yg cube en.Apun dan Miss IE katekan. dua2 aku tak paham gak . Oleh kerana anon komen je terus ramai2 komen post nih kann. takde mende pun acely. sebab aku boring so aku tulis ar mende2 kat cni,kann. dah tu kalo korg bace boring memang ar sebab dah aku tulis mase tgah boring,kann. lagipun aku tak de ar pakse org bace kann . aku tak pun cakap blog ni aku tulis khas utk menyumbang kepade country ke msrkt ke ape. saje2 je aku wat macam diari. name pun puteri diari kann.
aku rase better post entry baru ar kalo tak makin menimbun lak komen..
tetibe.. kann~

daly said...

Tapi nad,camner kalau kawin dulu baru bercinta?

Macam mkn ubat sebelum sakit la kan?

will there be insanity? or n0ne at all? Hmmm~