Wednesday, March 25, 2009

The Most Embarassed? The last thing YOU wanna do!

I had my english presentation this morning. A presentation about our product innovation.

I experienced my most embarassing moment this morning.

I was riding my scooter with a very nice formal attire....( Read : Black Slack, Red collar shirt, and a black , fine BLAZER)..

Yeah.. saya telah:
  1. Menjatuhkan maruah blazer itself
  2. Menjatuhkan maruah SAYA
Smart ke orang yang bawa motor sambil memakai blazer?..
Smart kot, kalau dia lelaki dan motor dia macam ni..


smart tak? smart tak?

Nk tau camne rupe die?

Camni..


Dan die tak payah pakai helmet..
Tapi macamane kalau moto die tu hanyalah scooter?


Sebab ape aku cakap menjatuh kan maruah tadi? Sebab sangatlah embarassing nyer sepanjang jalan kamu menaiki motor dan memakai macam James Bond tapi motor kamu bukanlah segah James Bond . Plus kamu adalah seorang PEREMPUAN..



Sememangnyer kamu akan jadi begini:





Dalam gambar saya tidak memakai helmet. Bayangkan sewaktu saya memakai helmet keika dalam perjalanan.. Orang-orang sekitar memandang saya dan merenung sambil bergata


"CREEEEPYYYY!!"





Ohhhh!

Saya tak mahu membayangkannya!

*refuse!*


Ape yang saya alami :

  • Berasa sangat malu
  • Tidak boleh tidak kerana harus berpakaian sedemikian
  • Tidak dapat membuka blazer sebab, nk simpan kat mana??scooter takde bakul/raga.
  • Tidak dapat mmakai handbag seperti ladies2 lain.. Sebab saya harus memakai beg sandang beakang itu untuk menaiki motor.
  • Panas pun kena pakai blazer jugak
  • Memakai helmet dan berasa diri sangat hodoh dan bodoh sekali!

Saya masih tidak kisah dan boleh terima lagi kerana saya berada di dalam UKM dan semua orang tau saya adalah pelajar yang tak affordable lagi nk menaiki sesuatu selain motor skuter saya itu.


Tapi 2 minggu lagi saya akan pergi internship..Sebagai pelatih , pelajar kejuruteraan, keluar masuk consultant firm. Praktikkan ethics dan keprofesionalisma.(btol ke ayat)..

Dan semua tersebut adaah di LUAR UKM. Dan i imagined myself pegi office.. Bangun pagi , get ready, smart2, ambik helmet, pakai, naik skuter..Trooott..trooot..troott...

Dan orang tak tahu yang saya adalah student..

.......................................................

Dan kalau my boss suruh pergi site, kene bawak skuter jugak..

Dan saya cuma pandai dan berani bawa skuter setakat dalam UKM..

Padan Muka..


Saye rase ade orang2 tertentu yang membaca blog saye ini. Dan mungkin beliau boleh memikirkan sesuatu untuk anak perempuan tunggal kesayangannya ini?


Perhaps...

9 comments:

Anonymous said...

apa lagi.. beli la kete..
hehehe..
mesti org,

PEEWIITT!!

p/s : ye ni saye..

NORFARAH NADIA said...

Hehe.. Iye adik.. If only i can afford..
haha
..

Miss U adik...
Didnt hear from u quite long time..

Anonymous said...

Takda masalah, BCE4823 is ready at anytime. Mmg match klu dgn blazer colour hitam....

Rahsia Kurus Pikat Lelaki said...

hoho...tuh
BCE4823 da ready da tuh..
ape lg nadia..
LADIESSS..Start ur engine!!!

Anonymous said...

haha..nad2..
u forgot to credit me as the photographer..LOL..

NORFARAH NADIA said...

Uwaaaaa.. Tak reti arr BCE4823...nk tekan klac habis pun tak sampai kaki..=(

Arip ,pe kate ko jd driver aku, bw BCE tuh..
huhu

Yeah Credit to Mushai! photographer!hahaha

Rahsia Kurus Pikat Lelaki said...

haha
kesian tol..tu la..kereta panjang sgt..ahaha

aku bole jd driver ko..gaji bayar tiap hari la..lalala

mumu maira said...

ok what.. comel jek... hehehe

NORFARAH NADIA said...

Umai, comel kee??
huhuu...