Tuesday, September 29, 2009

Tarik rambut dalam tepung

Orang kata, menarik rambut dalam tepung biar berhati-hati. Rambut tak putus, tepung tak berselerak.

Apa yang aku lakukan aku kena yakin. Jangan terburu-buru. dan jangan bertindak bodoh.

Kadang-kadang kecederaan hati menggugat kestabilan emosi. dan kadang-kadang keparahan jiwa memungkinkan ketidakwarasan akal. Aku cuba cari jalan keluar walaupun seringkali terperangkap di jalan buntu. Aku sedaya mungkin bersabar memujuk hati supaya tenang dan pasrah selalu.

Bagaimana pula kisahnya perihal persekitaran keliling? Apa yang kau buat dan apa pula yang kamu buat? Apakah mungkin seorang yang waras seperti kamu mengungkapkan sesuatu yang tidak logik akal manusia.
Ataupun apakah bersarang di hati kamu seribu satu macam rasa dan perasaan yang bukan positif, yang bukan menggalakkan? Aku ingin tahu penyudahnya apa. Aku akan ikuti kisah hidup kita. Aku akan selusuri denau laluan hidup aku, ke mana arah tujuannya dan ke mana hala tuju.




POSITIF adalah satu-satunya perkataan yang boleh membuatku damai sekarang.

No comments: