Monday, January 24, 2011

Pulangkan senyum..

Ya Allah tuhanku, yang merubah kalbu 
Tetapkanlah hatiku 
Moga sentiasa dalam agamaMu
Jua taat akan perintahMu



Tuhan, usah bebankan kami dengan bebanan yang berat
Seperti yang pernah Kau berikan kepada umat yang terdahulu dari kami 
Tuhan, jangan pikulkan kami yang tidak kami terdaya
Maafkan salah kesilapan 
Ampunkanlah dosa-dosa
Rahmatilah kami..


Ya Allah ya tuhanku hilangkan segala kerungsingan yang melanda diriku. Jauhkan lah aku dari bisikan syaitan. Tabahkanlah hatiku menempuh segala dugaan serta hari mendatang.

****

Lately ni fikiran aku terganggu. Tidur malam tak lena. Selera makan aku beransur-ansur hilang.  Ada benda yang mengkhayalkan aku. Yang main taknak pergi2 dari minda. Yang galak mengusir bahagia. Boleh kata sepanjang masa, hati jadi tak keruan. Risau tak sudah. 

Berat badan dah turun mendadak. Wahai kedukaan, apa gerangan kau, siapa gerangan kau, tolonglah pergi jauh. Pulangkan balik semangat aku yang hilang. Pulangkan balik senyuman yang kau curi. :(




"Berikan aku pedoman arah mana jalan kehidupan tuk kuteruskan pengembaraan, tak rebah dan tersalah langkah"

No comments: